29 juli Sverige

Jahop, sista inlägget då?

29 juli tisdag

Jag vaknade i tid för att packa färdigt. Det gick inte som jag tänkt mig- mina saker fick inte plats. Mary var snäll att åka och köpa fler plastpåsar som drog ut luften i kläderna så de skulle ta mindre plats. Vi kom iallafall iväg.

Jag minns knappt om vi pratade i bilen ner till Green Bay, jag försökte bara se allt jag kunde se en sista gång. Vi åt på Huthot eller nåt, det var gott. Sedan var det bara att åka till flyget. När jag vägde väskorna var en 15lb för mycket, ”Det är billigare att köpa en ny väska än betala övervikt” sa dem så det var vad jag gjorde.

Sedan var det att säga ett sista farväl till Gary, Cap, Tod, Mary och Catlin. Det var konstigt att jag var den som behövde lämna dem bakom mig när jag gick igenom kontrollen, som på ett nytt äventyr, precis som ett år sen när jag åkt. Skillnaden var att detta var ett slut, inte en början.

Jag åkte på samma flyg mot Chicago som jag ett år tidigare flygt in med till Green Bay, jag kom ihåg allt jag tänkt, alla känslor jag haft.

Jag hade på mig min jacka och alla var vänliga och frågade. Den var så klumpig dock att jag efter ett tag knödde ned den i min väska. Gud vad mitt handbagage var tungt, tur att dem inte vägt det! I Chicago väntade jag sex timmar. Det var dock så konstigt för jag gjorde allt tvärt om. Jag tog exakt samma väg som jag gjort när jag flugit från Sverige, fast tvärt om. Istället för att gå till Green Bay Gaten lämnade jag den och gick till de internationella. Att se allt igen, men ett år senare och i fel riktning var obeskrivligt.

Att sedan sitta och vänta på det danska planet, höra svenskar, norska och danskar prata kändes så hemma trots att jag kände mig mer som en amerikan.

Efter flyget till Köpenhamn som jag sov mesta delen av kom jag ut och såg min familj och det kändes som det bara gått en vecka sedan jag sett dem sist, trots att min lillebror vuxit om mig. Och plötsligt var allt som vanligt. USA kändes mer som en dröm som jag bar inom mig och i mina två resväskor, ett handbaggage, en datorväska och en bag.

IMG_1700[1] IMG_1702[1] IMG_1705[1]  Jag kunde bara inte passera detta popcornstånd. Det var exakt samma popcornstånd jag stannat ett år tidigare inför när jag flugit in och hade tagit ett kort på åt min lillebror. Denna gång stannade jag och tog ett kort åt mig själv.

IMG_1706[1]2014-07-23 0852014-07-23 088

 

 

Lämna en kommentar